Форми та види позакласних заходів з інформатики

Форми позакласної роботи класифікуються за різними ознаками: за охопленням учнів, за часом проведення, за систематичності, за дидактичної мети і т. д. По систематичності можна виділити епізодичні позакласні заходи та постійно діючі позакласні організації (працюють по крайней мере в протягом навчального року).

Підготовка та проведення шкільних олімпіад з інформатики; участь у районних та дистанційних олімпіадах.

Випуск шкільної газети.

Проведення вікторин, вечорів, КВК з інформатики

Проведення тематичних конференцій та семінарів з інформатики.

Різноманітні за формами, завданнями гурткові і факультативні заняття з інформатики.

Шкільні наукові товариства.

Досвід роботи в школі показує, що найбільшим інтересом у дітей користуються заняття ігрового, змагального характеру: вікторини та конкурси, факультативні заняття з поглиблення знань з інформатики.

Діти беруть активну участь у різноманітних формах позакласної роботи з інформатики:

- тиждень інформатики

- участь у конкурсі «Инфомышка»

- участь в районних олімпіадах та дистанційних

Использем такі види позакласної роботи:

1. робота з учнями, що відстають від інших у вивченні програмного матеріалу, тобто додаткові заняття

2. робота з учнями, які проявляють інтерес і схильність до інформатики.

3. робота з учнями з розвитку інтересу до вивчення інформатики.

Основною метою першого виду позакласної роботи є ліквідація прогалин і попередження неуспішності, ця робота має яскраво виражений індивідуальний характер і вимагає від учителя особливого такту.

Останні два види – це і є, власне кажучи, позакласна робота в традиційному розумінні сенсу цього терміну.

Цілі другого виду позакласної роботи можуть бути дуже різноманітні і залежать від інтересів і вчителя, і учнів.

Третій вид позакласної роботи може мати подібні цілі, але її зміст та форми проведення визначає вчитель, при цьому основною метою є розвиток інтересу учнів до інформатики.

Щоб дитина мала позитивний результат, заняття повинні бути не стихійними, а мати певну систему. Вчитель повинен чітко бачити кінцевий результат і вести до нього школяра.

Позакласні заняття підвищують інтерес до предмета, спонукають дітей до самостійної роботи і на уроках, до постійного пошуку чогось нового. Головне – з'являється можливість розкритися і висловити свою творчість.